Hyvä tietää

Mietityttääkö jokin? Täältä löydät vastauksia Hiekka Bookingin useiten kysyttyihin kysymyksiin!

Milloin on viimeinen ilmainen peruutusmahdollisuus?

Oman onlinekaupan kautta tehdyt varaukset voi muuttaa tai peruuttaa aina edelliseen päivään klo 16 mennessä. Varauksen ajankohdan muuttaminen (varaustilanteesta riippuen) on veloituksetonta. Jos majoitusvaraus joudutaan peruuttamaan, palautamme tällöin maksetun summan vähennettynä toimistokuluilla -15 €.

Milloin saan lomahuoneiston avaimen?

Majoittuessasi Hiekka Bookingin lomahuoneistossa, saat sähköpostiisi GuestAppin ja tuloinfon, joka sisältää huoneiston osoitteen ja koodin avainsäilöön. Huoneiston avain on huoneiston oven pielessä olevassa avainsäilössä.

Mikäli majoitut kohteessa Marina Chalets Kalajoki, saat tuloinfossa huoneiston osoitteen ja PIN-koodin, jolla pääset kulkemaan kohteen pääovista ja huoneiston ovesta. Marina Chaletsissa käytössä on Rollock-älylukitusjärjestelmä.

Erillistä käyntiä toimistollamme ei siis tarvita. Asiakkaamme pääsevät majoittumaan valitsemaansa lomahuoneistoon oman aikataulunsa mukaisesti, sisään- ja uloskirjautumisaikataulumme rajoissa. Lomahuoneiston saa käyttöön klo 16 tulopäivänä ja se tulee luovuttaa lähtöpäivänä klo 12 mennessä.

Milloin lomahuoneiston saa käyttöön?

Lomahuoneisto on asiakkaan käytössä tulopäivänä klo 16 alkaen ja se tulee luovuttaa lähtöpäivänä klo 12 mennessä. Aikaisempaa sisäänkirjautumista tai myöhäisempää uloskirjautumista voit kysyä asiakaspalvelustamme päivää ennen saapumistasi.

Mihin palautan lomanhuoneiston avaimen?

Lähtöpäivänä lomahuoneiston avain palautetaan huoneiston oven pielessä olevaan avainsäilöön. Avainsäilö toimii samalla tuloinfossa mainitulla koodilla koko oleskelun ajan.

Mikäli majoitut kohteessa Marina Chalets Kalajoki, PIN-koodisi toimii lähtöpäivään klo 12 saakka.

Sisältyykö loppusiivous majoituksen hintaan?

Hiekka Bookingin kohteissa majoittuessasi voit valita, siivoatko huoneiston itse vai ostatko palvelun meiltä.

Loppusiivous tulee varata ennakkoon ja sen hinta on 100 – 150 € kohteen koosta riippuen. Mikäli huoneistoa ei ole siivottu asiakkaan toimesta, joudumme tässä tapauksessa lähettämään siivouslaskun jälkikäteen korotettuna 15 €:n toimistokululla.

Kohteessa Marina Chalets Kalajoki loppusiivous ja liinavaatteet sisältyvät aina majoituksen hintaan.

Mitä loppusiivouksessa kuuluu tehdä?

Jos et ole tilannut loppusiivousta huoneistoosi lisäpalveluna (pois lukien Marina Chalets-huoneistot), on huoneisto siivottava itse lähtiessäsi. Loppusiivousta varten huoneistosta löytyy kaikki tarvittavat siivousvälineet ja -aineet. Myös loppusiivouksen ohjeistus löytyy huoneiston infokansiosta ja siivouskaapista.

Huoneistot tarkistetaan aina jokaisen asiakkaan jälkeen, jotta huoneisto on kunnossa seuraavia asukkaita varten. Jos loppusiivousta ei ole suoritettu ohjeistuksen mukaisesti, joudumme veloittamaan asiakkaalta siivousmaksun sekä toimistokulut 15 EUR.

Siivousohje, jos siivoan itse:

  • Tuuleta huoneisto hyvin
  • Imuroi lattia ja matot
  • Pese lattia, käytä lattiakuivainta ja suurempaa sinistä froteeliinaa
  • Pyyhi pöydät ja tasot keltaisella mikrokuituliinalla
  • Puhdista peilit sinisellä mikrokuituliinalla
  • Pyyhi keittiön pinnat vihreällä mikrokuituliinalla
  • Pese WC ja kylpytilat punaisella mikrokuituliinalla
  • Tuuleta vuodevaatteet ja petaa sängyt
  • Tyhjennä jääkaappi/pakastin ja pyyhi pinnat
  • Tiskaa astiat ja tyhjennä tiskikone
  • Siivoa parveke/terassi, puhdista mahdollinen grilli
  • Vie roskat taloyhtiön jäteastioihin, kierrätä mahdollisuuksien mukaan
  • Lukitse ikkunat ja ovet
  • Käytetyt siivousliinat voi jättää kuivamaan kylpyhuoneeseen tai ilmavasti siivouskomeroon
  • Jos loppusiivous on tilattu lisäpalveluna, pyydämme ystävällisesti pesemään astiat ja tyhjentämään tiskikoneen sekä viemään roskat taloyhtiön jätesäiliöihin.

Mitä huoneistojen varusteluun kuuluu?

Huoneistojen varusteluun kuuluu aina 3-4 rll wc-paperia huoneiston koosta riippuen, pefletit sekä loppusiivousta varten tarvittavat siivousaineet ja -välineet. Huoneistoista saattaa löytyä edellisiltä asiakkailta jääneitä perusmausteita ja suodatinpusseja, mutta näitä me emme huoneistoihin täydennä. Myöskään talouspaperia, leivinpaperia, foliota tai tuorekelmua huoneistoihin ei täydennetä. Hiekkasärkkien alueelta löytyy kuitenkin kattava ruokakauppa, jos jotain unohtui ottaa mukaan matkaan.

Jokainen huoneisto on kalustettu ja varusteltu yksilöllisesti (poikkeuksena Marina Chalets -huoneistot). Jokaisen huoneiston varustelu on kerrottu tarkemmin huoneistokuvauksessa. Huoneistojen keittiöt on varusteltu kuitenkin kattavalla perusvarustuksella: jokaisesta huoneistosta löytyy kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, vähintään yksi kattila, paistinpannu, perusvälineistö ruuanvalmistukseen sekä astiasto vähintään huoneiston vuodepaikkoja vastaavalle määrälle.

Tuonko omat liinavaatteet mukanani?

Hiekka Bookingin kohteissa voit valita, tuotko omat liinavaatteet ja pyyhkeet mukanasi, vai vuokraatko ne meiltä.

Liinavaatteiden hinta:

  • liinavaatesetti toimitettuna, sisältäen pyyhkeet 15 €/ hlö
  • liinavaatesetti valmiiksi pedattuna, sisältäen pyyhkeet 25 €/ hlö

Suosittelemme varaamaan liinavaatteet ennakkoon, mikäli tarvitset niitä. Mikäli unohdat liinavaatteet, ei hätää! Voit aina soittaa meille ja toimitamme liinavaatteita myös viime hetkillä huoneistoon.

Kohteessa Marina Chalets Kalajoki liinavaatteet ja loppusiivous sisältyvät aina majoituksen hintaan.

Saako lomahuoneistoon tuoda lemmikkieläimiä?

Hiekka Bookingilla on myös lomahuoneistoja, joihin saa tuoda lemmikkieläimen mukana. Emme peri erikseen lemmikkieläinmaksua. Kysy lisää lemmikkieläinkohteistamme tai puh. 050 5415431