Varaus- ja peruutusehdot
Hiekka Booking loma-asuntojen varaus- ja peruutusehdot
Ehdot koskevat kaikkia Hiekka Bookingin kautta vuokrattuja huoneistoja, joiden yhtäjaksoinen vuokra-aika
on alle kolme kuukautta.
Varaus on molempia osapuolia sitova, kun myyjä on toimittanut varaajalle varausvahvistuksen
sähköpostitse. Hiekka Booking ei tee alustavia varauksia, vaan kaikki tehdyt varaukset ovat sitovia.
Myyjä veloittaa varaajalta majoitusmaksun kokonaisuudessaan varauksen teon yhteydessä. Varaaja pystyy
muuttamaan ja peruuttamaan varauksensa 1 vrk ennen majoituksen alkua.
Onlinevarauksissa toimistokulut ovat 0 €, mikäli koko majoitusmaksu maksetaan kerralla varauksen
tekohetkellä. Maksutapana käytössä onlinevarauksissa ovat Paytrailin maksupalvelut. Mikäli koko varaus
maksetaan laskulla, toimistokulut ovat 15 €. Laskun eräpäivä on 14 vrk ennen saapumista tai jos varauksen
alkuun on aikaa alle 14 vrk, eräpäivä on heti.
Viime hetken varaus: Jos majoituksen alkuun on varausta tehdessä 1 vrk tai vähemmän, peruutusoikeutta ei
ole.
Varausten muutos- ja peruutusehdot
Muutokset varauksiin ovat mahdollisia seuraavasti:
Varauksen peruutus tulee aina tehdä kirjallisesti myyjälle. Laskun maksamatta jättäminen ei ole riittävä
toimenpide varauksen perumiselle.
Varauksen voi muuttaa tai peruuttaa aiemmin kuin 1 vrk ennen majoituksen alkua. Tällöin varaajalle
palautetaan etukäteen maksettu summa, josta vähennetään 15 € toimistokuluja.
Mikäli peruutus tehdään myöhemmin kuin 1 vrk ennen majoituksen alkua tai majoituksen aikana,
veloitetaan varaajalta koko summa (100 % maksu), eikä suoritettuja maksuja palauteta lainkaan.
Varaajan tulee olla täysi-ikäinen. Ilman huoltajaa majoittuvilta alaikäisiltä vaaditaan huoltajan kirjallinen
suostumus, joka toimitetaan myyjälle ennen majoituksen alkamista.
Minimivarausajat
Juhlapyhien ja tapahtumien aikaan voi olla poikkeavia minimivarausaikoja.
Myyjän oikeus perua varaus
Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), voi myyjä perua varauksen. Tällöin asiakas saa
myyjälle maksamansa maksun kokonaisuudessaan takaisin.
Myyjällä on oikeus perua varaus, mikäli varaaja ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä.
Asuntoon pääsy ja hintaan sisältyvät palvelut
Asunnon avain sijaitsee elektronisessa avainsäilössä. Avainsäilön sijainti ja koodi toimitetaan varaajalle
sähköpostitse samana päivänä kuin majoitus alkaa. Koodilla avainsäilö aukeaa ja varaaja saa asunnon
avaimen käyttöönsä. Koodi toimii vain varatun majoitusajan, jonka jälkeen se lakkaa toimimasta. Avainta
suositellaan säilyttämään avainsäilössä koko majoittumisen ajan, jolloin avaimen hukkuminen tai asuntoon
sisälle jääminen minimoidaan. Varauksen päättyessä avain tulee jättää avainsäilöön.
Marina Chalets-kohteissa ovet toimivat pin-koodilla, joka toimii varatun majoitusajan. Fyysistä avainta
huoneistoihin ei ole.
Oven avauksesta (avain jäänyt sisälle asuntoon tai mennyt hukkaan) peritään kertakorvaus:
– Arkisin klo 7-17 50 €
– Muuna aikana 75 €
Mikäli avain joutuu hukkaan, varaaja sitoutuu vastaamaan kokonaisuudessaan aiheutuneista uusien
avaimien tilauskuluista, sekä mahdollisista taloyhtiölle aiheutuneista lukkojen uudelleen sarjoittamisesta
aiheutuvista kuluista.
Asunto on varaajan käytettävissä tulopäivästä klo 16 alkaen lähtöpäivään klo 12 asti.
Aikaisempi saapuminen tai myöhäisempi luovutus on mahdollista varaustilanteen niin salliessa. Poikkeavia
aikoja voi tiedustella info@hiekkabooking.fi tai 050 5415431.
Asunnon vuokraan sisältyy asunnon vapaa käyttö varatulle ajalle.
Vuokraus ei sisällä:
– loppusiivousta
– liinavaatteita
Loppusiivous ja liinavaatteet on mahdollista ostaa Hiekka Booking sivustolta varauksen yhteydessä tai
myöhemmin erikseen info@hiekkabooking.fi tai 050 5415431. Marina Chalets-huoneistoissa liinavaatteet ja
loppusiivous sisältyvät aina majoituksen hintaan.
Ellei loppusiivousta ole erikseen tilattu, majoituksen päätyttyä huoneiston siivouksesta vastaa asiakas
huoneistosta löytyvän siivousohjeistuksen mukaisesti. Huoneiston siivousta varten huoneistosta löytyy
tarvittavat siivousvälineet sekä -aineet. Ellei huoneistoa ole siivottu ohjeistuksen mukaisesti, asiakas on
velvollinen maksamaan siivousmaksun 150 € + laskutuslisän 15 €. Vaikka loppusiivous on tilattu erikseen tai
se kuuluisi hintaan, on huoneisto luovutettava takaisin normaalin asumisen jäljiltä, roskat vietyinä roskiksiin
ja likaiset astiat tiskikoneessa.
Huoneistoista löytyy wc-paperia 3 rll/wc, käsisaippua, tarvittavat siivousaineet ja -välineet loppusiivousta
varten, käsitiskiaine ja astianpesukoneen pesutabletit. Mikäli esimerkiksi wc-paperia tarvitaan oleskelun
aikana lisää, tulee se hankkia itse.
Asunnossa saa yöpyä enintään petipaikkojen osoittama henkilömäärä.
Lemmikkien vienti huoneistoon on kielletty, ellei sitä ole erikseen sallittu. Majoituskohteessa mainittu
lemmikkieläinkielto ei kuitenkaan takaa sitä, että kohde soveltuu allergisille.
Kaikki asunnot ovat savuttomia. Tupakointi, myös sähkötupakka sekä saunan löylytuoksujen käyttö, on
asunnossa kielletty. Tupakointi on kielletty myös asuntojen lasitetuilla parvekkeilla ja -terasseilla.
Tupakoinnista huoneistoissa peritään minimissään 200 € arvoinen siivousmaksu. Mikäli tupakoinnista
aiheutuu huoneiston irtaimistolle vahinkoa, on majoittuja velvollinen korvaamaan aiheutuneet vahingot.
Asiakas on velvollinen korvaamaan asunnolle tai sen irtaimistolle oleskelunsa aikana aiheutuneet vahingot
täysimääräisesti. Mikäli asiakas tai tämän vieraat aiheuttavat häiriötä tai vaaraa samassa kiinteistössä
oleville tai naapureille, on myyjällä ja tämän edustajalla oikeus purkaa välittömästi majoitusta koskeva
sopimus ja asiakkaan on poistuttava majoituskohteesta välittömästi. Purkamistapauksessa maksuja ei
palauteta käytetyiltä eikä käyttämättömiltä majoitusvuorokausilta eikä ostetuilta lisäpalveluilta. Asiakas on
velvollinen korvaamaan myös kaikki häiriöstä aiheutuneet kulut täysimääräisesti.
Aiheettomista palohälytyksistä tai järjestyssääntöjen rikkomisesta asiakas on velvollinen korvaamaan
aiheutuneet kustannukset täysimääräisesti mukaan lukien ylimääräiset siivous– ja korjauskulut.
Kaikissa kohteissa on hiljaisuus klo 22-07, minkä aikana kaikenlainen metelöinti ja häiriköinti alueella on
ehdottomasti kielletty. Jos majoittujat eivät noudata tätä ohjeistusta, on myyjällä oikeus poistaa majoittujat
kohteesta välittömästi. Häiriökäyttäytymisissä alueella on oltava yhteydessä hätäkeskukseen numeroon 112.
Kaikkien asuntojen varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset on osoitettava välittömästi niiden
aiheen ilmaannuttua myyjälle tai tämän edustajalle info@hiekkabooking.fi tai 050 5415431, jossa
asiakaspalvelumme palvelee 24/7. Jälkikäteen tehtyjä valituksia ei huomioida ja oikeus mahdollisiin
hyvityksiin menetetään. Hiekka Booking ei ole velvollinen korvaamaan luonnonolosuhteista, hyönteisistä,
odottamattomista säänvaihteluista, naapureiden häiriöistä tai odottamattomista vesi-, sähkö- tai tv-verkkojen katkoksista mahdollisesti aiheutuvia haittoja tai kuluja.
Hiekka Booking ei vastaa majoittujien huoneistoihin unohtuneista löytötavaroista. Huoneistoista löytyneitä
löytötavaroita säilytetään 3 kuukauden ajan ja niitä voi tiedustella arkisin sähköpostilla
info@hiekkabooking.fi. Asiakas sitoutuu maksamaan unohtuneiden löytötavaroiden postituksen sekä
toimistomaksun 15 €.
Kuluttajansuojalain mukaisesti virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, mikäli hinta on niin selvästi
virheellinen, että asiakkaankin olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen hintatieto.
Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.
Henkilötietojen käyttö
Palvelun varaajan henkilötiedot lisätään Hiekka Bookingin markkinointirekisteriin, jonka kautta saat
esimerkiksi saapumisohjeet kohteeseen ja muuta hyödyllistä tietoa koskien varaustasi. Tulet saamaan
jatkossa sähköpostilla tai tekstiviestillä ajankohtaista asiaa liittyen mahdollisiin varauksiin, ovikoodeihin,
markkinointiin ja viestintään.
Tietojasi käsitellään em. yrityksen rekisteriselosteen mukaisesti ja voit peruuttaa yllä mainitut suostumukset
milloin tahansa. Tietoja ei luovuteta muuhun käyttöön.
Hiekka Booking
Hiekka Apartments Oy
info@hiekkabooking.fi
050 5415431